WHO

Det danske smykkefirma Pandora er kendt og elsket over hele verden.

Det populære charmsarmbånd har banet vejen for en stor forretningssucces og en bred kollektion af smykker, der sælges i mere end 50 lande fordelt på 6 kontinenter. Alle Pandora smykker er af høj kvalitet og håndforarbejdet af ædle materialer.

WHAT

Pandora har en ambition om at blive blandt de bedst kendte smykkebrands i verden, og med den ambition ønsker Pandora at opnå en solid tilstedeværelse i alle digitale kanaler.

In2media blev valgt til at udforme den globale digitale strategi med det mål at frembringe en nyskabende kommunikationsplatform, der skabte overblik, relevans og interaktion med eksisterende og nye kunder. Kommunikations­platformen skulle positionere Pandora som førende i anvendelsen af nye medier, og platformen integrerer web, mobile løsninger, sociale medier og magasiner med høje krav til dynamisk og tilpasset indhold.

HOW

Med udgangspunkt i Pandoras visuelle identitet bliver deres digitale univers løbende justeret og tilpasset på tværs af bl.a. sites, apps, Facebook og mails.

Det globale site i mere end 50 sprogversioner, er designet så det giver brugerne mulighed for på en elegant og enkel måde at gå på opdagelse i hele den store kollektion, og ved hjælp af sorterings- og søgekriterier at finde lige præcis det rette smykke.

Smartphone apps til iPhone og Android er designet og udviklet, og integration til Sitecore sikrer en altid opdateret og landespecifik kollektion. Samtidigt er det som klubmedlem muligt at tilføje smykker til sin ønskeliste, som automatisk synkroniseres med ønskelisten på sitet.

Er man på jagt efter en gave, kan en gift wizard hjælpe med at sortere i kollektionen og finde det helt rigtige smykke og den nærmeste forhandler.

Facebook tilstedeværelsen er udbygget både så de løbende nye muligheder er blevet udnyttet via diverse kampagner og faste elementer. Samtidigt har Pandora klubmedlemmer fået deres helt eget interaktive magasin, med en unik redaktionel linje med alt lige fra interview af superstjerner som Penelope Cruz, Jessica Alba, egne modeserier, guides og selvfølgelig masser af smykker. 

WOW

Pandoras digitale tilstedeværelse har oplevet stor succes og har millioner af besøg hver måned, klubmedlemmer, app downloads, magasin læsere, og den mest engagerede fanskare på Facebook i hele smykkebranchen.

Det internationalt anerkendte L2 Digital IQ Index placerer Pandora i kategorien ’gifted’ blandt kun få andre globale ur- og smykke brands som Swarovski og Cartier, men foran mere end 40 andre bl.a. Rolex og Bulgari.