WHO

Louis Poulsen er en del af den internationale belysningsgruppe Targetti Poulsen, der er en af verdens førende producenter af indendørs og udendørs belysning. Siden 1874 har Louis Poulsen været et ikon indenfor belysningsdesign med verdensberømte lamper fra designere som Poul Henningsen, Arne Jacobsen og Verner Panton. I 2007 blev Louis Poulsen overtaget af den italienske belysningsvirksomhed Targetti, og med et stærkt komplementært produktsortiment er de i dag den foretrukne samarbejdspartner blandt arkitekter over hele verden.

WHAT

Skab en digital strategi og en udrulningsplan, som dækker hele virksomheden og alle led. De digitale medier og muligheder skal tænkes ind i alle nye tiltag, så vi kan blive ved med at fremstå moderne og nytænkende i en branche, der generelt er meget konservativ. Vi vil være med helt fremme og både digitalisere kundeoplevelsen, produkter og databaser.

HOW

I samarbejde med topledelse blev virksomhedens digitale konkurrencelandskab og forretningsmæssige muligheder kortlagt. Ud fra den omfattende strategi blev der lagt en plan for hvilke digitale tiltag, der skal søsættes hvornår på hvilke digitale platforme. Samtidigt blev der udarbejdet en brand strategi på tværs a gruppens mange brands, for at sikre en stærkere og mere konsistent brand fundament.

WOW

Blot en uge efter at iPad blev lanceret i USA, blev der trykket på knappen for den første digitale launch, da den første iPad app af det omfattende Targetti katalog blev introduceret. Præsentationen fandt sted på verdens førende arkitektur- og teknologimesse Light+Building i Frankfurt, som vakte stor opsigt i hele branchen. Senere blev iPad app’en hædret med den eftertragtede FWA Mobile of the Day.

Fremadrettet er der flere apps, websites og digitale initiativer på tegnebrættet, ligesom forretningssystemerne skal bindes sammen og integreres med de digitale platforme.