WHO

Gyldendal har siden grundlæggelsen i 1770 haft som målsætning at sikre læserne adgang til litterære og kunstneriske oplevelser eller kundskaber i bogform. Som landets ældste og største forlag har Gyldendal med sin historiske arv og sine traditioner opnået en central position i dansk kulturliv.

WHAT

Gyldendals ambition med Gyldendal.dk var at skabe et samlingspunkt for dedikerede bogelskere, med relevant indhold, hvor der kan opbygges loyalitet og skabes dialog omkring og interesse for Gyldendals udgivelser.

Med ønsket om konstant at være relevant for sine besøgende, valgte Gyldendal at bygge et website og webshop på Sitecores Digital Marketing System (DMS) som målretter indhold, og skaber en højere grad af engagement med hjemmesidens målgruppe. Samtidig er sitet brugervenligt og let at navigere i, og med det nyudviklede mobilsite har Gyldendal gjort det nemt og attraktivt for de brugere, der besøger sitet via mobiltelefonen.

HOW

På Gyldendal.dk kan brugerne gå på opdagelse, samle inspiration og shoppe i et helt nyt univers af udgivelser, bøger og artikler. Man kan også besøge forfatteruniverset hvor forfatterne løbende uploader indhold, og ligger op til dialog med brugerne.

Med DMS platformen har vi skabt en bedre brugeroplevelse gennem aktivering og personalisering af indholdet på sitet. DMS opdeler brugerne i profiler, og målretter indholdet basseret på de enkelte profilers adfærd, hvilket skaber en bedre og interaktiv brugeroplevelse. Samtidig forventes der helt håndgribelige stigninger på klik og konverteringsrater i webshoppen.


WOW

Gyldendals forventninger i forhold til salget i webshoppen er i den grad blevet indfriet.  Målsætningen om at skabe et forfatterunivers, hvor brugerne og forfattere kunne have en åben dialog med hinanden blev ligeledes nået kort efter lancering, hvor talrige brugerkommentarer blev fulgt op af svar og kommentarer fra forfatterne.