WHO

I 1847 blev Carlsberg grundlagt, og i dag er det et af verdens førende bryggeriselskaber. Carlsberg har bryggerier i omkring 50 lande og dækker mere 150 markeder. I årevis har Carlsberg også støttet sport og kultur. Og specielt sloganet ’Part of the game’ har knyttet Carlsberg tæt til fodboldkulturen.

WHAT

Carlsberg skal have sin egen brand channel. En online tv-kanal der hylder fodboldkulturen – både spillere, hold og fans. Kanalen skal give Carlsberg mulighed for at give noget tilbage til de tusindvis af dedikerede fodboldfans, som er en væsentlig del af spillet.

HOW

PartoftheGame.tv blev lanceret op til EURO 2008. In2media udviklede digital strategi, koncept, alt det visuelle og hele den tekniske platform, der får den 100% Flashbårne brand channel til at spille. En fast redaktion af dedikerede fodboldjournalister leverede løbende indhold, som bugner af uforglemmelige videoer fra fodboldens verden. PartoftheGame.tv leverer fodbold til overflod – og brugeren bliver en del af gamet. Man kan dele, kommentere og rate alle videoer, vinde billetter til store kampe og uploade sine egne favorit fodboldvideoer. Partofthegame.tv er allerede nu en milepæl inden for danske markedsføringstiltag.

WOW

På blot 2 år har kanalen opnåede utrolige resultater med mere end 400 mio. eksponeringer og millioner og atter millioner af videovisninger af unikt Carlsberg branded indhold overfor den primære målgruppe. Platformen er blevet udbygget så den både indeholder en YouTube, Facebook og Twitter kanal, og Carlsberg er med satsningen gået fra at være en medieindkøber til at blive en medieproducent, hvor førende globale sites som bl.a. goal.com gratis placerer Carlsberg indhold på deres sites foran millioner af besøgende. Kanalen var i 2010 det mest sete online initiativ på tværs af hele Carlsberg gruppen og internationale markeder.