Join the club

Added 09-11-2012

Klubber er populære. Ikke mindst, hvis de formår at forene den digitale med den ”virkelige” verden. Men det kræver god kommunikation og mulighed for hurtig og tydelig call-to-action, hvis man vil være en klub, som familien Danmark gider melde sig ind i.

Biografklub Danmark er, ikke overraskende, en filmklub. En klub, der er skabt til publikum med hang til både danske og udenlandske film. Og så er det en klub, hvor medlemmerne kan høste rabatter til en række udvalgte film i alle landets biografer.

I år har Biografklub Danmark oplevet en rekordstor tilgang af nye medlemmer. Hele 200.000 af slagsen er det blevet til indtil videre, og alle sammen er kommet med i klubben i en kort periode fra start august til start september i år. Hovedparten af omsætningen genereres online på biografklubdanmark.dk, og med en så koncentreret indsalgsperiode er det afgørende, at sitet – og ikke mindst købsflowet – fungerer optimalt.

Al magt til den gule købs-knap

In2media har gennem flere år hjulpet Biografklub Danmark med udvikling og drift af den digitale platform. Forud for denne filmklubsæson definerede Biografklubben en opgave, der lød på at optimere salgskonverteringerne på websitet. Vi startede med at gennemgå sitet minutiøst og kortlagde så alle forbedringsmuligheder, som ville forbedre websitets købskonvertering.

Ud over den gængse gennemgang af købsoplevelsen anvendte vi data fra webanalyse til at identificere muligheder og til at underbygge og prioritere vores forbedringsforslag med fokus på ROI.”

Resultatet blev en mere klart prioriteret forside med et tydeligt call-to-action ”Køb medlemskab”. Og det virkede. Antallet af solgte medlemsskaber steg hele 27 % i forhold til sidste år, og omsætningen per besøg steg med 14 %. Den samlede salgskonverteringsrate steg med 16 %. Ofte skal der ikke mere til end at tænke sig om og lade tankerne skinne igennem online …