News image

4 STÆRKE SITECORE SITES

Added 12-11-2011

Hvad har Danmarks største tøjkoncern, pensionsselskab, belysningsproducent og en af de største erhvervsbanker til fælles? Ikke meget skulle man umiddelbart mene, men de fire store brands har på det seneste lanceret nye websites, og In2media står bag alle fire løsninger.

Det er fire meget forskellige løsninger, men det gennemgående er, at vi har tænkt det digitale dybere ind i kundens forretning. Samtidigt er de alle baseret på Sitecore-platformen, der spiller en central rolle i virksomhedernes fremtidige digitale tilstedeværelse.

Targetti.com

Det kommer blandt andet til udtryk i den løsning, der er leveret til Targetti, som bl.a. står bag Louis Poulsen, og sælger arkitektonisk belysning i hele verden. Indtil for nyligt har Targettis forretning været ekstremt afhængig af en meget tung katalogproduktion, som er at betragte som virksomhedens bibel. Targetti har tusindvis af produkter og mindst lige så mange konfigurationsmuligheder, og alt dette skal præsenteres for kunderne på en let tilgængelig og æstetisk måde.  Populært sagt kan man sige, at vi har sat strøm til deres katalog og lagt det hele online til glæde for kunder, men også som et meget effektivt internt værktøj. Løsningen kommer til at gøre en verden til forskel for Targetti.

Bestseller.com

En anden lancering er for Bestseller, som er interessant fordi koncernens site skal fungere som en paraply for en række meget forskellige tøjbrands. Det skal rumme alt fra Vera Moda til Jack & Jones og samtidig kommunikere, at man er et moderselskab for en række fashion brands med alt, hvad det indebærer af brand communication, PR, CSR og rekruttering. Vi har forsøgt at skabe en løsning, der balancerer og rummer det hele, og som naturligvis også er optimeret til iPad og en specialtilpasset mobilsite. Tilgængelighed er her en vigtig parameter.

FIH.dk og PFA.dk

Ønsket om at være mere smidig er baggrunden for løsningen til FIH. Her har vi udviklet en platformsløsning, der kan bruges på tværs af alle virksomhedens initiativer, og derfor går der en rød tråd på tværs af de seks FIH sites, som netop er gået i luften. For PFA har In2media lanceret PFA.dk, som skal være en aktiv salgskanal for at sikre PFA vækst frem mod ambitionen om præmieindbetalinger på 25 mia. kr. i 2015.

Om det er corporate sites som Bestseller eller FIH, et produkttungt site som Targetti eller et salgsgenererende og tilpasningsdygtigt site som PFAs, så er det kombinationen af forretningsforståelse, teknologi og kommunikation, der får de her sites til at være meget værdifulde for de fire virksomheder.