Danske Bank vinder E-handelsprisen

Added 08-08-2012

Ved årets udgave af E-handelsprisen blev Danske Bank belønnet med Cross Channel Integration-prisen for at sætte deres kunder helt i centrum med en bred pallette af digitale kontaktpunkter og servicevinduer. Juryen udtaler at banken formår at skabe brugervenlighed og realtids-opdateringer på samtlige platforme, der imødekommer kundernes behov for hurtig ekspedition. Samtidig har Danske Bank reduceret sagsbehandlingstiden og ikke mindst håndteringen af dokumenter. Dansk Bank har været first mover på mange digitale platforme og er i dag et forbillede for mange finansielle virksomheder.

Til slut udtaler juryen at det er lykkes Danske Bank at udvikle sig fra e-banking til e-business, og i dag at operere med ægte cross-channel helt ud til fingerspidserne. Uanset kanal og platform kan kunderne hos Danske Bank indgå aftaler og blive betjent 24-7.

Et af de seneste tiltag som In2media har været dybt involveret i har været lanceringen af netbank som en Windows Phone App, der fuldt ud understøtter Microsoft Windows nye app designsystem. Dette betyder bl.a. et mere horisontalt designsystem, og mest markant er hjulet ikke en del af dette design. For at få mest mulig succes på tværs af platforme, er det afgørende at finde balancen mellem mærkets identitet, samtidigt med at platformens unikke navigationsprincipper understøttes for at gøre brugeroplevelsen så nem og gnidningsfri for kunderne.